Ny GCC

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Sön Apr 30 23:37:43 CEST 2017

Anders Jonsson:
> GCC-granskningar är enorma och delas därför med fördel upp för
> mentalhälsans skull.

Detsamma gäller själva översättandet! :-)

Du har intressant timing (tajming?).  Några dagar efter du skickat din
granskning kom nästa betaversion för 7.1.  Jag passar på och ta med
vad du hittat nu när jag börjar uppdatera.

> Här kommer en inledande omgång med endast det som
> pofilter hittade:

Jag har någon gång fått ett specialfilter, gcc_check_po, som jag
trodde skulle upptäcka alla fel av typen %s istället för %qs.  Men så
är uppenbarligen inte fallet.

Tack för granskningen!