Re: Hjälpen för simple-scan redo för granskning

Josef Andersson l10nl18nsweja at gmail.com
Fre Juni 16 07:42:12 CEST 2017

Hej,
har nu snabbgranskat denna och det såg bra ut - har dock ett förslag!
Ser att du har ändrat en del läs in/inläsningar och så vidare till skanna in et al. Helt ok, håller med om att det känns naturligt att säga skanna in med mera.
Men när det gäller benämningen på själva skannern föreslår jag att du använder termen bildinläsare konsekvent, istället för skanners, skannrar med mera. Vad tror du om det? För mig klingar det iallafall bättre. Jag gjorde en helt ovetenskaplig googlesökning och bildinläsare som benämning är vanligt förekommande.

Datatermgruppen säger att båda är ok.
http://www.datatermgruppen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=91&obj=a36&uttr=skann

/Josef