Re: gcc-7.1.0 (100%) by Göran Uddeborg

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat May 13 01:00:29 CEST 2017

Den 2017-05-12 kl. 21:52, skrev Translation Project Robot:
> Hello, members of the Swedish team.
>
> The TP-robot is happy to announce the presence of a new PO file:
>
>     http://translationproject.org/PO-files/sv/gcc-7.1.0.sv.po
>
> All of its 12356 messages have been translated.

Gick snabbare denna gång då det inte var så många strängar. Hittade
några saker i alla fall:

>%<l1-cache-size%> parameter is not a power of two %d
>%<l1-cache-size%>-parametern är inte en exponent av %d

Säger inte samma sak som originalet eftersom (två) saknas. Originalet
verkar dock märkligt då %d är en siffra, så det skulle till exempel
kunna bli "is not a power of two 32" vilket låter matematiskt konstigt
för mig. En felrapport skulle nog inte skada.

>instantieringspunkten

"instansieringspunkten"

>vars gränser kan bara större än <antal> byte.

"kan vara"

>CRITICAL-block i unuti OpenMP-region

"CRITICAL-block inuti"

>SUBMODULE declaration at %C cannot appear within another scoping unit
>SUBMODULE-deklarationen vid %C får inte förekomma en annan räckviddsenhet

"i en annan"

>Specify size of .local memory
>Ange storlekn på .local-minne

"storlek"

>Too few dummy arguments in DTIO procedure
>För få argument i DTIO-proceduren

"attrappargument" i en senare sträng.

>profileringssfilen

"profileringsfilen"

>msgid "pure virtual %q#D called from destructor"
>msgstr "pure virtual %q#D anropad från en konstruerare"

"destruerare"