GCC 8.1

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Sön Apr 15 22:41:13 CEST 2018

Nu har jag skickat in en översättning till GCC 8.1, eller noga räknat
en betaversion av 8.1.  Ganska mycket rutinfixar, typ ändring av
flaggan -std=c++1z till -std=c++17 eftersom standarden nu är klar.
Men det finns även en hel del nya och ändrade meddelanden.  Dessutom
är det lätt att göra misstag i rutinarbete, så om någon orkar granska
andra bitar också är det inte fel.  Jag hittade ett minst två direkta
misstag från tidigare när jag uppdaterade nu.

GCC är ju en väldigt stor fil, så det får bli länkar.

ftp://ftp.tp-sv.se/pub/gnu-sv/gcc.podiff
ftp://ftp.tp-sv.se/pub/gnu-sv/gcc.po