Ny GCC

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Apr 20 23:37:21 CEST 2017

Den 2017-03-09 kl. 22:24, skrev Göran Uddeborg:
> Göran Uddeborg:
> Strax efter förra uppdateringen kom det en till, som jag nu kommit
> igenom.  Här tillgängliga filer ifall någon vill granska:
>
> De tidigare ändringarna: ftp://ftp.tp-sv.se/pub/gnu-sv/gcc.podiff-1
> De nya ändringarna: ftp://ftp.tp-sv.se/pub/gnu-sv/gcc.podiff-2
> Helheten: ftp://ftp.tp-sv.se/pub/gnu-sv/gcc.po

GCC-granskningar är enorma och delas därför med fördel upp för
mentalhälsans skull. Här kommer en inledande omgång med endast det som
pofilter hittade:

>msgid "bad option %qs to attribute %<optimize%>"
>msgstr "felaktig flagga %s till attributet %<optimize%>"

"%qs"

>msgid "bad option %qs to pragma %<optimize%>"
>msgstr "felaktig flagga %s till pragmat %<optimize%>"

"%qs"

>msgid "wrong strategy name %qs specified for option %qs"
>msgstr "felaktigt strateginamn %qs angivet till flaggan %s"

"%qs" även i slutet.

>%<#pragma acc declare%>"
>%<pragma acc declare%>"

Saknat "#"

>msgid "%<-mtune=x86-64%> is deprecated; use %<-mtune=k8%> or
%<-mtune=generic%> instead as appropriate"
>msgstr "%<tune=x86-64%> bör undvikas.  Använd istället det som passar
av %<tune=k8%> och %<tune=generic%>"

"-mtune" på en rad ställen i den här strängen.

>begräsade

"begränsade"

>för många argument argument till en funktion

"argument" dubblerat.

>msgid "  template parameter %qD is not a parameter pack, but argument
%qD is"
>msgstr "mallparameter %qD är inte ett parameterpaket, men argument %qD
är det"

Inledande blanksteg i originalet.

>vänfuktion

"vänfunktion"

>fuktionsreferens

"funktionsreferens"

>tillgänglit

"tillgängligt"

>svansarnop

"svansanrop"

>upp til

"till"

>elemntgräns

"elementgräns"

>prfiluppdateringsmetod

"profiluppdateringsmetod"

>slingan är märked

"märkt"

>nolllängd

"nollängd" eller "noll-längd"

><dir2>
><kag2>

"<kat2>"

>intevallet

"intervallet"

>instickmodul

"insticksmodul"

>heltalsltyp

"heltalstyp"

>heltalsutttryck

"heltalsuttryck"

>heltaltyp

"heltalstyp"

>ett enklel deklarerar-id

"enkelt"

>klasusuler

"klausuler"

>elelr

"eller"

>huvusakliga

"huvudsakliga"

>dekompneringsdeklarationen

"dekomponeringsdeklarationen"

>dekomoneringsdeklarationen

"dekomponeringsdeklarationen"

>debuggningsflagga

"felsökningsflagga" så följer det ordvalet i resten av översättningen.

>får nte ha

"inte"

>Anv-nd 4-operanders

"Använd"