Re: Hur kan man se var en översättning hör hemma?

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Aug 20 19:25:29 CEST 2017

On 2017-08-20 19:05, Erik Sköldås wrote:

> Finns det något knep att ta reda på om programmet ligger med under
> ex.  Gnome eller TP-sidan.

Oftast är enklaste sättet att titta på ett programs webbsida under
rubriker som "contribute" eller något liknande, och om inget finns där,
eller ingen sådan sida finns, kan man göra en sökning på nätet.

> Det program jag är intresserad av att översätta är Linphone
>
> http://www.linphone.org/

Gjorde en sökning på "linphone translation" och hittade då
http://www.linphone.org/news/25/26/Various-new-languages-available-on-Linphone-thanks-to-Transifex.html

Översättningen ligger alltså på transifex:
https://www.transifex.com/belledonne-communications/public/