Re: Hur kan man se var en översättning hör hemma?

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Aug 20 23:34:31 CEST 2017

> Det var en lösning jag inte har sett/hört tidigare.

Den är faktiskt ganska vanligt när det är ett företag som står bakom
programvaran och de har valt att göra den tillgänglig för
öppenkällkodsutvecklare under en öppen licens och för andra företag
under en kommersiell licens (så de mot betalning slipper undan de krav
som en öppen licens ofta ställer på att man ska kunna begära ut
källkod). På grund av den senare licensieringstypen så måste de ha
rätt att underlicensiera hela koden/datan kommersiellt och därför
behöver de har din tillåtelse att göra detta även för dina ändringar.