iso_639-5-3.76 (100%)

Josef Andersson l10nl18nsweja at gmail.com
Sat Dec 16 15:50:11 CET 2017

Hej,
jag skummade igenom dessa översiktligt och såg inget konstigt då. Så länge
vi inte har tillgång till en officiell svensk 100% ISO-översättning från
t.ex. SIS så har vi inget att jämföra mot, utan får pussla ihop det från
olika källor som vi gör nu.

Jag ska ta mig en titt på ISO-källor jag är ansvarig rätt snart, de behöver
sig en uppryckning då de ligger efter.

/Josef

Anders skrev...

Har översatt tre iso-filer i denna omgång. De nya filerna (iso_3166-3
och iso_639-5) är utbrutna från andra isofiler. Har översatt dessa med
hjälp av en kombination av Wikipedia, NE, KB samt tidigare
översättningssträngar då sådana fanns.

Se diff för ändringar i iso_639-2 sedan sist.