Re: Hjälp med granskning av calibre

Josef Andersson l10nl18nsweja at gmail.com
Fre May 26 15:36:14 CEST 2017

> Tack jätte mycket Josef!
> Ja, jag började jobba med hela calibre översättningen (18000 msgstr)
> för över ett år sedan. Jag är tydligen inte alls lika snabb som du och
> det finns mycket kvar att fixa. Från början var den nästan bara
> maskinöversatt och jag tror att det var Kovid som hade gjort det eller
> så flyttad han den från någon annan plattform. Om någon annan vill
> granska så är det bäst att man försöker synka det.

Asch då, tack själv för översättningsinsatserna. Jag använder själv calibre så det är i mitt eget intresse också.
Ja, jag läser extremt snabbt, alltid gjort. Tyvärr fungerar det inte lika bra för fakta, men för skönlitteratur och grovgranskningar är det praktiskt.

Aha, var det författaren som gjorde autoöversättningarna en gång i tiden - jo, inget fel på maskinöversättningar som hjälpmedel om de gås igenom sedan.

Instämmer, om någon annan granskar eller arbetar med po-filen offline, synka med Jonatan så slipper det bli dubbelarbete!:)

/Josef