vorbis-tools-1.4.0 (100%) by Göran Uddeborg

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Mon Juni 25 17:06:57 CEST 2018

Anders Jonsson:
> Såg att jag inte tittat på denna förut, så här kommer en granskning.

Tack för det!

>  >Ogg Vorbis stream: %d channel, %ld Hz
>  >Ogg Vorbis-ström: %d kanal(er), %ld Hz
>  >Ogg Speex stream: %d channel, %d Hz, %s mode (VBR)
>  >Ogg Speex-ström: %d kanaler, %d Hz, läge %s (VBR)
>  >Ogg Speex stream: %d channel, %d Hz, %s mode
>  >Ogg Speex-ström: %d kanal, %d Hz, läge %s
>
> Här har vi tre olika översättningar på "%d channel". Om %d ibland kan
> vara plural så skulle den bästa lösningen nog vara att originalet
> skiljer på singular- och pluralfallet. I så fall kan en felrapport vara
> på sin plats.

Jag har inte rättigheter att skapa ärenden längre i deras Trac-system,
så jag har skickat ett vanligt brev.  Vi får väl se ifall det händer
något.  Som du noterat är de ju inte så väldigt snabba på att ta hand
om felrapporter.

Under tiden har jag genomgående använt "%d kanaler"; jag förmodar att
"2 kanaler" är det vanligaste fallet.