Re: Översättning av introduktionsboken till Rost-språket...

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Tis Juni 25 19:25:58 CEST 2019

> Jag tycker personligen att man inte ska översätta Rust till Rost, då det
> för mig är en typ av egennamn och att verktyg o programmeringsspråk
> oftast behåller sitt ursprungsnamn. Annars kunde vi också ha - ruby->rubin osv.

Självklart kan man inte det. Längst ner i meddelandet skrev jag ju också
"Och ja, jag kunde också hålla mig från att översätta Rust till Rost…" :)

Däremot var det ganska knivigt att översätta (c)Rustaceans till något vettigt,
så det fick bli Rust-användare. Rustaceaner känns orimligt, för ordleken går
helt förlorad.