Översättning av yelp

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Mon Apr 28 22:52:19 CEST 2014

> #: ../libyelp/yelp-bz2-decompressor.c:150
> #: ../libyelp/yelp-lzma-decompressor.c:159
> msgid "Not enough memory"
> msgstr "Slut på minne"

Finns det någon särsild anledning att inte ha en mer ordagrann
översättning här?  Det finns ju en viss nyansskillnad,
orginalmeddelandet kan betyda att programmet konstaterar att det inte
kommer finnas tillräckligt med minne för att packa upp.
Översättningen betyder att minnet faktiskt redan är slut.  En petitess
kanske, men jag undrade som sagt om det fanns någon särskild
anledning.

> #: ../libyelp/yelp-view.c:1894
> #, c-format
> msgid "The URI ‘%s’ does not point to a valid page."
> msgstr "URI:n ”%s” pekar inte till en giltig sida."

Pekar PÅ skulle nog jag ha skrivit.

> #: ../libyelp/yelp-view.c:1900
> #, c-format
> msgid "The URI does not point to a valid page."
> msgstr "URI:n pekar inte på en giltig sida."

Just så, alltså. :-)