Kompletterat gnome-contacts

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Aug 26 20:55:00 CEST 2014

On 2014-08-25 15:27, Mattias Eriksson wrote:
> Hej
>
> Jag har kompletterat gnome-contacts. Finns här för granskning:
> https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-contacts/master/po/sv
>
> diff mot föregående finns här:
>
> //Snaggen

Hittade några småsaker:

>Kontakter integrerar med adressböcker online

Här skulle vi kunna skriva "adressböcker på nätet" då vi sedan tidigare
översätter "online accounts" med "nätkonton".

>msgid "%d contacts linked"
>msgid_plural "%d contacts linked"
>msgstr[0] "%d kontakter länkade"
>msgstr[1] "%d kontakter länkade"

Hmm. Detta stämmer visserligen med originalet, men vad är meningen med
en uppdelning i singular/plural om man använder pluralformen hela tiden?
Bör nog felrapporteras.

>msgid "Notes"
>msgstr "Anteckning"

Plural nu, så skulle kunna ändra det till "Anteckningar".