hotspot

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Dec 11 16:20:04 CET 2014

On 2014-12-11 10:50, Åke Engelbrektson wrote:
> Har ändrat "accesspunkt" till "surfzon" i följande filer...
> Det var betydligt färre förekomster än jag väntat mig, men kan inte
> hitta fler.
>
> gnome-control-center.master.sv.po
> https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-control-center/master/po/sv
> Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/230376/230007/0/
>
> gnome-shell.master.sv.po
> https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-shell/master/po/sv
> Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/230378/228427/0/
>
> Vet inte om det här blev rätt nu, eftersom det redan låg andra nyligen
> [...]

Lite krock blev det så att Josefs ändringar försvann, men ser att han
har rättat till det sedan.

Vad man kan göra på l10n.gnome.org för att se till att ändringar i
väntande filer ej går förlorade när man skickar en översättning där
någon redan börjat, är att utgå från den senaste fil som har "merged" i
namnet då man fortsätter översätta. Den innehåller den senaste
översättarens arbete samt om det tillkommit några ändringar av
originalsträngarna sedan översättningen skrevs.