gLabels

Rune Karlsson kraputsniq at live.com
Sat Dec 20 00:38:44 CET 2014

> Date: Fri, 19 Dec 2014 19:34:17 +0100
> From: josef.andersson at fripost.org
> To: tp-sv at listor.tp-sv.se
> Subject: Re: gLabels

> Då inväntar vi med spänning feedback! :)
>
> --
> Vänligen / Best regards
> Josef Andersson

Googlar man så verkar det som typsnitt är det som används mest av tryckeribranschen.

Men för att göra Linux lättare för  Windowsanvändare så köper jag gärna resonemanget om att byta alla "typsnitt" till "teckensnitt"!

I KDE, som nog är den största enskilda skrivbordsmiljön, så heter det teckensnitt.

Alltså:
+1 för "teckensnitt".

Jo, det här med topp eller bottenpostning. Själv har jag inga som helst problem med att använda bägge. Men jag tycker det är trist om det blandas mellan topp- och bottenpostning i en och samma tråd.

Mvh Rune