Översättning av kalendern Californa

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Mon Mars 24 12:05:26 CET 2014

On 2014-03-24 11:01, Mattias Eriksson wrote:
> Jag har skapat en initial översättning av California och laddat upp till
> https://l10n.gnome.org/vertimus/california/master/po/sv
>
> Några saker jag specifikt önskar feedback på är:
> * Jag har översatt "Event" med "Händelse", trots att allla calender
> entries i Evolution är översatta med "Möte". Motiveringen är helt
> enkelt att i min kalender är det rätt så sällsynt med just möten, dock
> mycket olika händelser. Låter det ok?
Tycker händelse låter som en bättre översättning.

I övrigt några småsaker:

>msgid "translator-credits"
>n    51    msgstr ""    n    51    msgstr "Mattias Eriksson
<snaggen at gmail.com>"

Befintliga översättningar för andra program har avslutat det här med
e-postadressen till tp-sv, så i såfall skulle det bli:
Mattias Eriksson <snaggen at gmail.com>\n
\n
Skicka synpunkter på översättningen till\n
<tp-sv at listor.tp-sv.se>.

>msgstr "Ny Händelse"
"Ny händelse"

>msgstr "_Tabort"