Fwd: SV: Kolon som separator för klockslag

Gunnar Hjalmarsson gunnarhj at ubuntu.com
Ons May 14 03:54:12 CEST 2014

On 2014-05-13 15:32, Anders Jonsson wrote:

> Fick ett svar från Språkrådet, ingen överraskning då det var helt
> överensstämmande med det Christian skrev tidigare.

Tack för info!

Det talar för att vi skulle ha en ganska brant uppförsbacke om vi
försökte ändra tillbaka svensk locale till att använda punkt som
separator för tid. (Som väl redan framgått, är min personliga
uppfattning dessutom att det vore fel väg att gå.)

Så, vilken slutsats drar vi?

--
Gunnar Hjalmarsson
https://launchpad.net/~gunnarhj