Översättning av Psensor

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat May 31 22:07:44 CEST 2014

On 2014-05-30 08:12, Josef Andersson wrote:
> Månadens sista översättning från min sida - programmet Psensor.
Då kontrar jag med månadens sista granskning från min sida. :-)

>Temperature unit:
>Temperaturenheter:

Har blivit plural.

>msgid <i>Max</i>
>msgstr <i>Min</i>

Misstänker kopieringsfel här ;-)

>Visa sensor i etiketten (exprimentiell)

"experimentell"

>Användning: %s [OPTION]...\n

OPTION skulle kunna översättas. Ordlistan på tp-sv använder "FLAGGA".

>atasmart: sk_disk_open() fel: %s.

Skulle själv skriva sk_disk_open()-fel

>Properitär NVIDIA-drivrutin ej använd, eller kan inte hämta NVIDIA
GPU-temperatur.

"proprietär"

>  --use-libatasmart   use atasmart library
>  --use-libatasmart   använd atasmart library

Skulle nog själv kalla detta atasmart-biblioteket

>Enables debug mode
>Aktivera felsökningsläge

Två av dessa. "Aktiverar" om man vill följa originalet närmare.

>  --sensor-log-file=PATH set the sensor log file to PATH
>  --sensor-log-file=PATH ställ in loggintervall för sensor till PATH

Ska nog vara loggfil här snarare än loggintervall.