binutils-2.24.90 (100%) by Göran Uddeborg

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Sön Nov 2 22:53:34 CET 2014

Anders Jonsson:
> Passade på att titta igenom denna översättning, och hittade några saker:

Vad bra!  Jag hade inte hunnit skickat ut någon inbjudan till
granskning än.  (Bredbandsbolaget kopplade bort mig från nätet i någon
vecka, och jag håller på och försöker komma ifatt.)  Men det gjorde
visst ingenting, det blev granskat ändå! :-)

Nej, sv at li.org fungerar inte längre.  Så det var en miss.

> Det är lite olika bud på hur inline och inlined skrivs i de olika
> strängarna. Översättningen skulle kunna hålla sig till ett sätt att
> skriva det på.

Ju flera kockar, dess sämre soppa.

Jag har nu ändrat till inline:ad och motsvarande former genomgående.
Inlajn gillar jag inte alls.  Men jag kan inte säga at jag är särskilt
nöjd med inline:ad heller.  Jag har dock inte lyckats komma på någon
bra översättning som fångar vad det handlar om, och som även är
begriplig.

Sist jag frågade om det, förmodligen på den här listan, så var det
ingen som hade något riktigt bra förslag.  Men det har ju tillkommit
några nya sedan dess.  Någon som har något bra att föreslå nu?

> "länkordning". Två fall av denna stavning.

Jag fattar inte, det står ju samma sak inom parenteserna som det du
skriver.  Vad är det jag missar?

Stort tack för din granskning!  Extra värdefullt så här när man byter
översättare.  Det mesta av översättningarna är Tommy Pettersson
förtjänst, jag har bara kompletterat ett par gånger på sista tiden.