Fullständig översättning av gnome-user-docs

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Sön Nov 16 11:29:04 CET 2014

> Först har vi dina föreslagna ändringar:
>
> Sedan har vi ett par nya och luddiga strängar samt ändringen
> uppkoppling -> anslutning:
>
> Och då är det lika bra att köra en runda pofilter på den (jag hittade
> ganska stora fel!):
>
> Därtill verifierade jag att gnome-user-docs kan kompilera min sv.po-fil utan att
> den ger några varningar. Så nu, efter att ni granskat dessa sista tre grejorna
> tror jag att det är klart.

Jag granskade snabbt.
Såg att Dash inte var ändrat från favoriter till Snabbstartspanelen (som vi diskuterade tidigare) på ett flertal ställen.

#. (itstool) path: item/p
#: C/mouse-middleclick.page:59
msgid ""
"In the <gui>Activities</gui> overview, you can quickly open a new window for "
"an application in its own new workspace with middle-click. Simply middle-"
"click on the application's icon, either in the dash on the left, or in the "
"applications overview. The applications overview is diplayed using the grid "
"button in the dash."
msgstr ""
"I översiktsvyn <gui>Aktiviteter</gui> kan du snabb öppna ett nytt fönster "
"för ett program i en ny, egen arbetsyta med mittenklick. Mittenklicka helt "
"enkelt på programmets ikon antingen i favoriter till vänster eller i "
"programöversikten. Programöversikten visas via rutnätsknappen i favoriter."

#. (itstool) path: when/p
#: C/power-hibernate.page:57
msgid ""
"<gui>dash</gui>."
msgstr ""
"i <gui>favoriter</gui>."

#. (itstool) path: info/desc
#: C/shell-apps-favorites.page:29
msgid "Add (or remove) frequently-used program icons on the dash."
msgstr "Lägg till (eller ta bort) ofta använda programikoner från favoriter."

och några ställen till. Obs inte alla dash i texten som är den dash vi avser:)

Har uppdaterat GNOME shell med ändring av termen Dash, antar att det var den som du väntade på:)
http://listor.tp-sv.se/pipermail/tp-sv/2014-November/001795.html

Har för övrigt uppdaterat ordlistan för GNOME med en hel del termer vi diskuterat senaste översättningarna:
https://wiki.gnome.org/Swedish/GNOMEOrdlista

--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson