Översättning av Inkscape, kommande version 0.91

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjonet.se
Sön Nov 23 14:36:16 CET 2014

On 2014-11-18 06:10, Christoffer Holmstedt wrote:
> En till uppdatering.
>
> Jag har kommit några procent framåt men det är inte föräns man kommit
> in i det man inser hur sakta det går att översätta ;) ...från 37% till
> 41% än så länge och det är de viktigaste menyerna som jag har
> översatt.
>
> https://bazaar.launchpad.net/~christoffer-holmstedt/inkscape/swedish-inkscape-translation/revision/13725
Tittade lite grann på diffen i länken och såg följande:

>Brandsläkare

"Brandsläckare"

>msgid "_Cancel"
>msgstr "Avbryt"

Saknat tecken "_" för snabbknapp i översättningen. Detta kan testas med
i terminalen med
"msgfmt --check-accelerator=_ FIL" där FIL är den fil du vill testa. Man
får vara beredd på att det kan finnas falska träffar om "_" används som
något annat än snabbtangentstecken.  msgfmt ger 175 träffar som bör ses
över.