setroubleshoot-plugins

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Okt 3 23:56:43 CEST 2014

On 2014-09-11 23:39, Göran Uddeborg wrote:
> Om det är någon som vill fortsätta granska setroubleshoot-plugins så
> ser filen ut enligt nedan efter att jag fört in rättningarna som
> kommit till listan, och efter att en gått igenom Transifex maskineri.
> Den här kan nås utan några särskilda konton.
>
> ftp://ftp.tp-sv.se/pub/gnu-sv/setroubleshoot-plugins.po

Har tagit mig en andra titt på denna. Nu såg den bättre ut, så denna
gång orkade jag ta mig igenom hela ;-)
Detta är vad jag hittade denna gång:

>konfiguraationsfil

"konfigurationsfil"

>säkerhets-context

Stavas kontext i andra strängar, så jag skulle skriva "säkerhetskontext"

>konstrollera ägaren

"kontrollera"

>Du kan lungt bortse

"lugnt"

>ditt systems skydd måt sådana

"mot"

>spmassassin-klienter

"spamassassin"

>Om du vill tillåda

"tillåta"

>opriviligierade användare

"oprivilegierade"

>autenticering

"autentisering" är stavningen som listas i SAOL.

>admininistrativa

"administrativa"

>seriella/paralella

"parallella"

>klusteradmininstrativa

"administrativa"

>klusterdomäer

"domäner"

>använding av systemet

"användning"

>allmäna användarfiler

"allmänna". Flera förekomster av denna felstavning.

>teomporära

"temporära"

>ändra publika filler

"filer"