Re: Översättning av Inkscape, kommande version 0.91

Christoffer Holmstedt christoffer.holmstedt at gmail.com
Sön Okt 19 17:02:37 CEST 2014

En snabb uppdatering.

Arbetet har gått sakta framåt med några få menyer men som alltid, bättre
med litegrann än ingenting alls. "Feature freeze" är satt för 0.91 releasen
och deadline för översättningar är 18e november. Fram tills dess räknar jag
med att hinna översätta de flesta menyer och vanliga funktioner som används
men att hinna med alla 5000+ strängar tror jag blir svårt ;)

Men målet efter 0.91 är att öka antalet releaser av inkscape så att 0.92
inte kommer alltför långt efter (läs inom ett halvår) av föregående
release. Detta gör att de översättningar som inte hinns med till 0.91 endå
kan komma ut till slutanvändare ganska snabbt (behöver inte vänta flera år
som denna gång).

--
Christoffer Holmstedt

Den 7 oktober 2014 19:31 skrev Josef Andersson <josef.andersson at fripost.org>