Komplettering av giggle

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Okt 19 20:14:05 CEST 2014

On 2014-10-12 20:03, Andreas Rönnquist wrote:
> Hej allihop!
>
> Jag har gjort en komplettering av giggle:

> Jag är ny på att översätta via damned lies och tp-sv, så om jag gör
> något fel, var snälla ;)
>
> Jag har nog inte skickat någon presentation, det kanske också vore
> lämpligt...
>
> mvh
> -- Andreas Rönnquist

Här är vad jag hittade i denna:

>Clone in _folder:
>Klona i mapp:
>
>_Previous Change
>Föregående ändring
>
>_Changes
>Ändringar
>
>_Browse
>Utforska
>
>_Summary
>Sammanfattning
>
>_Authors
>Upphovsmän:
>
>Report _Issue
>Rapportera problem

Missat snabbtangenttecken "_" i dessa.

>_Authors
>Upphovsmän:

Inget kolon i originalsträngen.

>Rapportera fel (på Engelska, med LC_ALL=C) till <%s>.

Liten bokstav på språks namn i svenska. "engelska"

>Branch
>Branch
>Enter branch name:
>Ange branchnamn:

Branch översätts till "gren" i övriga strängar.

>Giggle Website
>Giggles hemsida

"webbplats" är den vanligaste översättningen för website i andra delar
av Gnome. Datatermgruppen tycker även att hemsida bör undvikas:
http://www.datatermgruppen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=91&obj=a90&uttr=hemsida

Med vänlig hälsning,
Anders