Uppdatering av NetworkManager

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Okt 24 21:19:58 CEST 2014

On 2014-10-09 09:53, Josef Andersson wrote:
> Jag har skickat upp en uppdatering av NetworkManager då det tillkommit
> en del nytt. Mest fuzzy.
>
> https://l10n.gnome.org/vertimus/NetworkManager/master/po/sv
>
> Kommentarer mottages i vanlig ordning tacksamt!:)
>
> /Josef

Såg bara några småsaker i denna:

>”lacp-rate'”

En ' blev kvar även efter att du bytt till sneda citattecken.

>Använd  punkt-till-punkt-kryptering (MPPE)
>En anslutning med  ”%s”-inställning måste ha slavtypen satt till ”%s”.

Har dykt upp dubblerat mellanslag i dessa strängar.

>msgid "Require 128-bit encryption"
>msgstr "Kräver 128-bitars kryptering"

Jag ser det som en uppmaning, så skulle skriva "Kräv" snarare än kräver. Detta stämmer även med verbformerna runt omkring: (Använd, tillåt, skicka).

>”%s”-alternativet är endast giltig med läget ”%s”

Här skulle jag vilja ha kvar "giltigt" eftersom det är alternativet som
är giltigt.

>kräver en ”%s”-inställningen

"kräver en ”%s”-inställning"

>msgid "Detect a slave connection with '"
>msgstr "Upptäckte en slavanslutning med '"

Ser ut att vara presens i originalet, så det ska nog vara "Upptäck" här.