Kompletterat gnome-shell

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Sep 6 11:07:11 CEST 2014

> https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-shell/master/po/sv

"Top Bar" har översatts till "Övre rad". Jag tror att det är ett dåligt val.
Detta är namnet som dyker upp om du trycker Ctrl-Alt-Tabb i GNOME
i ett program så som "Filer". Ibland refererar nämligen program till
att menyobjekt finns att hitta i menyn i "top bar". Och då tror jag att
de är lite otydligt att skriva att objektet finns i "den övre raden". Vilken
rad då? Verktygsraden? Överkantslisten? Vi borde hitta på en bättre
term för detta. Vad sägs om "programraden"? Den representerar ju
bara det aktuella programmet och uppdateras så fort man växlar till
ett annat program.