Översättning av gnome-getting-started-docs

Mattias Eriksson snaggen at gmail.com
Sön Sep 7 14:29:23 CEST 2014

sön 2014-09-07 klockan 13:19 +0200 skrev Sebastian Rasmussen
<sebras at gmail.com>:

> Och en sista fråga (hoppas jag): det som finns i meddelandebrickan
> är det
> meddelanden eller notifieringar? gnome-i18n nämner att "Notification"
> bör översättas med "Notifiering" men då borde det väl vara
> "Notifikationsbricka"?

Ehh... nä...  Om Notification översätts till Notifikation, och
Message till Meddelande. Så ser jag inte hur Message Tray blir
Notifikationsbricka? Om vi nu inte helt plöstligt ändrar så att
Message översätts till Notifikation, men det känns lite skumt...

//Snaggen