Fundering kring network-manager-applet

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sön Sep 7 16:08:00 CEST 2014

On 2014-08-21 20:24, Mattias Eriksson wrote:
> [...]
> https://l10n.gnome.org/vertimus/network-manager-applet/master/po/sv
> https://l10n.gnome.org/vertimus/network-manager-applet/nma-0-9-10/po/sv
>
> Mina ändringar är bara 3 nya strängar samt att jag ändrade termen
> bonded connections till kombinerade anslutningar, då ett bonded
> interface är ett virtuellt super interface som kombinerar flera
> underliggande fysiska interface.
>
> För grenen master kunde jag dock inte göra någon "Skicka in
> översättning" då det inte är jag som reserverat den, så jag har bara
> laddat upp som kommentarer. Så där får någon som kan systemet
Josef har avreserverat, så det ska gå för dig bra att nu reservera och
skicka en ny översättning på master.

> //Mattias

Här min granskning. Jag har bara tittat på master då det är den grenen
jag tycker är viktigast på sikt. Du får se själv vad som stämmer in även
på andra grenar.

>Sätt till ”true” för att inaktivera notifieringar vid anslutning till ett
>
>Sätt till ”true” för att inaktivera notifieringar när du kopplar från ett
>
>Sätt till ”true” för att inaktivera notifieringar när du ansluter till eller
>
>Sätt till ”true” för att inaktivera notifieringar när trådlösa nätverk är
>
>Sätt till ”true” för att inaktivera skapandet av adhoc-nätverk
>
>Sätt till ”FALSE” för att inaktivera visning av miniprogrammet
>
>Sätt till ”true” för att inaktivera varningar
>
>Sätt till ”true” för att inaktivera varningar om CA-certifikat

Eftersom det är gschema-nycklar skulle jag föredra \" runt förekomsterna
av true och false i dessa.

>Automatiskt Trådbundet

Skulle själv använda litet t i trådbundet om det inte råkar vara ett namn.

>"IPv6 _privacy extensions:"
>"IPv6 _intigritetsutökningar:"

"integritet" felstavat. Skulle själv byta ordning och skriva det som
"_Integritetsutökningar för IPv6:" för att undvika särskrivning.