setroubleshoot-plugins

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Tors Sep 11 22:53:43 CEST 2014

Josef Andersson:
> Tog en eftermiddagskaffe, skummade igenom och fann följande:

Det tackar jag för!

> du måste sätta upp SELinux för att tillåta detta
>
> --> Originalet säger setup - kan man tänka sig konfigurera eller
> liknande istället för att sätta upp?

Ja, "konfigurera" blir nog bra här.  Jag ändrar.

> --> Det saknas några översättningar av denna.

Ja, just det, det skulle jag felrapportera.  Om du läser texten så ser
du att det är samma sak som upprepas flera gånger om.  Jag har bara
tagit med en förekomst i översättningen.  Men jag hade glömt
felrapportera originalet.

Nu är det gjort: https://fedorahosted.org/setroubleshoot/ticket/15

> Jag antar att de här menar NetworkManager
> ... heter
> den numer Nätverkshanteraren.

Aha!  Då ändrar jag på samma sätt här.

Resten av dina påpekanden har jag rättat utan extra kommentarer.  Tack
för granskningen!