Kompletterat gnome-shell

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Fre Sep 12 14:01:12 CEST 2014

Granskningsdags från mig med!

#: ../data/50-gnome-shell-system.xml.in.h:2
msgid "Show the message tray"
msgstr "Visa meddelandebrickan"

-->Jag såg att ni diskuterade att döpa det till meddelandefältet tidigare, och Sebastian redan gjort detta
i en modul. Håller med om att det låter bättre än -brickan. Kan finnas på flera ställen.

#: ../data/50-gnome-shell-system.xml.in.h:3
msgid "Focus the active notification"
msgstr "Fokusera den aktiva notifikationen"

--> den aktiva notifieringen (notifiering används i resten av översättningen)

#: ../data/gnome-shell-wayland.desktop.in.in.h:1
msgid "GNOME Shell (wayland compositor)"
msgstr "GNOME-skal (wayland-komponerare)"

--> Vi diskuterade ju detta i mutter-tråden, grafiksammansättare, grafiksättare? Andra förslag?

#: ../data/org.gnome.shell.gschema.xml.in.in.h:3
msgid "UUIDs of extensions to enable"
msgstr "Uuid:er för tillägg att aktivera"

-->UUID:er väl? Flera ställen.

#. Translators: this is the month name and day number
#. followed by a time string in 12h format.
#. i.e. "May 25, 2:30 pm" */
#: ../js/ui/components/telepathyClient.js:1007
msgid "%B %d, %l∶%M %p"
msgstr "%d %B, %l∶%M %p"

--> %p är AM/PM och %l är 12-timmarsklocka så jag föreslår 24 timmars klocka utan AM/PM.
   "%d %B, %H∶%M" . Det finns några ställen till med samma konstruktion.

#. Translators: Console here refers to a tty like a VT console */
#: ../js/ui/endSessionDialog.js:643
#, javascript-format
msgid "%s (console)"
msgstr "%s (konsoll)"

--> konsol

#: ../js/ui/messageTray.js:1709
msgid "Tray Menu"
msgstr "Brickmeny"

--> Menar vad jag kan se meddelandefältet, och då blir det fältmeny.

#: ../js/ui/panel.js:918
msgid "Top Bar"
msgstr "Övre rad"

--> Du och S hade en diskussion som utmynnade i att kalla det systemraden väl.
http://listor.tp-sv.se/pipermail/tp-sv/2014-September/001357.html

#: ../js/ui/status/power.js:119
msgid "UPS"
msgstr "UPS-reservström"

--> Skulle själv översatt det med dess svenska benämning, och UPS inom parantes -> Avbrottsfri kraftförsörjning (UPS)
--
Vänligen / Best regards
Josef Andersson