Komplettering av GTK+

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Mon Sep 15 21:38:00 CEST 2014

On 2014-09-15 11:01, Josef Andersson wrote:

> Denna fil kommer att förfölja mig till dödagar.:)
>
> Rättad efter Anders synpunkter. Tack!
>

> /Josef

Riktigt nära nu. Bara en sista fråga innan jag markerar som klar, så är
du fri sen ;-)

>msgid "Trace signal emissions on this object"
>msgstr "Spår signalutgivning på detta objekt"

Här har vi en särskrivning vilket jag tål dåligt. Sedan är
originalsträngen lite tvetydig. Antingen är "Trace" ett verb, och
"signal emissions" ett substantiv. I så fall skulle jag skriva det som
"Spåra signalutgivning på detta objekt". En annan möjlighet är att
"Trace signal" är ett sammanhängande substantiv. I så fall skulle jag
skriva det som "Spårsignalutgivning på detta objekt".