Komplettering av gnome-tweak-tool

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Tis Sep 16 23:34:03 CEST 2014

Hej!

Tack för granskning och kommentarer! (Jag borde bli bättre
på att skriva det, men jag menar det varje gång! :) )

> Exakt vad gör den här inställningen?  Det är inte frågan "ja" eller
> "nej" om man skall låsa skärmen vid inaktivitet?  I så fall bör det
> inte vara sammanskrivet.  Men om det handlar om vad som skall visas
> när skärmen låses skall det naturligtvis vara sammanskrivet.

"Lock Screen" är en rubrik för två stycken inställningar.
https://git.gnome.org/browse/gnome-tweak-tool/tree/gtweak/tweaks/tweak_group_desktop.py#n35
och "Lock Screen Location" är en utav de inställningarna:
https://git.gnome.org/browse/gnome-tweak-tool/tree/gtweak/tweaks/tweak_group_desktop.py#n37

Det vill säga detta är inställningar där du anger vilken bild du
vill ha på låsskärmen och om den ska sträckas eller beskäras
eller zoomas eller vad du nu vill. Så jag tror att termen "låsskärm"
fungerar bra. Egentligen kanske det engelska uttrycket borde
varit "Lock Screen Background Location" eller något, men så
är inte fallet idag.

Så, när både Görans och Anders kommentarer fixade:

https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/220370/218895/0/