Kompletterat gnome-shell

Gunnar Hjalmarsson gunnarhj at ubuntu.com
Tis Sep 16 23:34:38 CEST 2014

On 2014-09-16 23:08, Mattias Eriksson wrote:
> Att utelämna det och lämna det blankt blir lite skumt, då vi normalt
> kör 24h  tolkar man det lätt som 12 timmar fel om det inte står
> något. Så min röst går till formatet "3:34 fm" för 12h versionen.

Min också.

Applikationerna borde låta detta styras av respektive locale.

$ export LC_TIME=sv_SE.UTF-8
$ locale am_pm
;
$ locale t_fmt_ampm

$

I t ex sv_SE är inställningarna för 12-timmarsklocka tomma, och
intelligenta applikationer (jag har sett ett par) döljer då eventuella
möjligheter att ställa in den varianten. Men de flesta applikationer är
inte så smarta, och i det läget är det inte rimligt att via
översättningar tvinga fram ett annat visningsformat än det användaren begär.

--
Gunnar Hjalmarsson
https://launchpad.net/~gunnarhj