Re: Kompletterat översättning av gnome-control-center

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Sep 20 21:02:11 CEST 2014

> Bra hittat! Har ändrat "Klicka hjälp" till "Klickhjälp".
> https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-control-center/master/po/sv

Ser bra ut! Ursäkta att det kommer sent i granskningscykeln,
men jag hittar dessa efterhand som jag själv översätter gnome-user-docs.

> msgid "Tap to _click"
> msgstr "_Knacka för att klicka"

Det här känns också konsigt. Jag vet inte om jag skulle kalla det
att "knacka" på en pekplatta. Knackningar tänker jag på som att man
gör rytmiskt men med knuten näve. Windows-världen verkar vara kluven
mellan "tap"(!)", "tryck" och "knacka". Om jag letar i GNOME *.master.sv.po
så verkar gnome-settings-daemon och drwright båda använda "trycka".

Personligen föredrar jag nog "trycka" även om det inte implicerar att
man lyfter fingret/fingrarna igen. Vad säger ni?