libpwquality

Göran Uddeborg goeran at uddeborg.se
Sat Aug 15 11:31:50 CEST 2015

Marcus Gisslén:
> #: src/pwscore.c:23
> #, c-format
> msgid ""
> "       The command reads the password to be scored from the standard input."
> "\n"
> msgstr "       Kommandot läser lösenordet som skall ges poäng från standard in.\n"
>
> Möjligt att det skulle gå att formulera denna lite annorlunda men vet inte om
> det är nödvändigt.

Jag vänder lite på ordningen: kommandot läser från standard in
lösenordet som skall ges poäng.  På så sätt undviker man den oklara
syftningen.  (Vilket jag antog var vad du tänkte på.)

Josef Andersson:
> msgid "Password generation failed - required entropy too low for settings"
> msgstr "Lösenordgenereringen misslyckades ? den nödvändig entropin är för låg för inställningarna"
>
> --> Ser lite skumt ut. Frågetecken bort, och ett nödvändiga.

Frågetecken?  Jag hade bytt ut mot ett riktigt "EM DASH", U+2014.  Och
när jag tittar på brevet jag fick tillbaka ser det fortfarande rätt
ut.  Det kan inte vara ditt postprogram som har problem med bilagor i
UTF-8?

Fixar "nödvändiga".

> Lösenordgenereringen
>
> --> Lösenordsgenereringen