Re: Kompletteringar av ett fåtal GNOME-paket...

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Tis Dec 15 00:48:02 CET 2015

> glade: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/290333/0/0/

Det här luddet vill jag gärna ha kommentarer på, ty här har projektet
lagt sig till med ett nytt begrepp "popover". Vi har ju sedan tidigare
"popup menu" som översatts både till popup-meny, poppuppmeny
och snabbvalsmeny (datatermgruppen rekommenderar det senare).
En popover illustreras halvvägs ner på sidan här:
https://blogs.gnome.org/aday/category/gnome3/page/2/
Jag använder snabbvalsmeny, men jag är inte säker på att jag anser
att datatermsgruppen hunnit hänga med i detta sammanhanget. Vad
kallar vi det? Svävande meny? Flytande meny?

https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/290768/290333/0/