Översättning av hjälp för gnome-terminal

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tors Dec 24 22:14:08 CET 2015

I likhet med Sebastian vill jag önska alla en god jul och god fortsättning.

Hade lite tid efter firandet med att fixa de sista strängarna till gnome-terminal, så nu finns hela hjälpen översatt på https://l10n.gnome.org/vertimus/gnome-terminal/master/help/sv

Översättning: https://l10n.gnome.org/media/upload/gnome-terminal-master-help-sv-554569_mBb3JIi.merged.po

Till detta kommer några små ändringar till gränssnittet. "I-Beam" valde jag att översätta till "I-balk" för detta marköralternativ då det verkar vara en rätt vanlig översättning på det i byggindustrin.

Vidare har jag ersatt escape-sekvens med kontrollsekvens på ett ställe. Detta då jag ser att det översatts så i exempelvis gettext samt att "control sequence" finns listat som alternativt namn på https://en.wikipedia.org/wiki/Escape_sequence

Diff för gränssnittet: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/291519/0/0/

Tacksam för kommentarer.

Hälsningar,
Anders