dfarc-3.11-pre1 (99%, 1 untranslated) by Sebastian Rasmussen

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Dec 26 23:40:34 CET 2015

On 2015-12-24 13:35, Sebastian Rasmussen wrote:
> God jul!

> En helt ny översättning, men för den som hellre läser en diff så finns den här:
> http://paste.openstack.org/compare/482663/482664/

Då fungerar po-filen själv lika bra. Den visade följande saker:

>identiferarfilnamn

"identifierarfilnamn"

>Ofullständing

"Ofullständig"

>Ett fel inträffade meda .dmod-file extraherades.

"medan"; "filen"

>&Download D-Mods
>%Hämta ner D-Mod:ar

Här har & blivit %.

>Don't translate
>""

Det är nog okej att översätta strängen även om den heter så :-)
Detta är det första alternativet i en rullgardinslista för språkval om
man inte valt ett språk.

>An unhandled error occured.

"occurred". Ser att Report-Msgid-Bugs-To var tom i po-filen, så kan ta
lite mer grävande att hitta rätt ställe att rapportera det.

>Dinkedit sparar alla ändringar automatisk.

"automatiskt"

>compression
>kompression
>komprimering

Båda varianterna förekommer, man skulle eventuellt kunna använda
komprimering i alla.

>Skipping.
>Hoppas över.
>Hoppar över.

Kan använda antingen passiv eller aktiv form i båda. Skulle själv
föredra aktiv.

>&Uninstall Selected D-Mod
>&Avinstallera val D-Mod

"vald"

>A quick introduction to Dinking and D-Mods
>En snabb introduktion till Dinking och D-Mod:ar

Är "Dinking" ett namn på något, eller har de bara gjort ett verb av
Dink? Om det är det senare skulle jag kalla det "Dinkande".