Mahjong-help Re: Mines-Help

Erik sköldås Erik.skoldas at telia.com
Sat Feb 7 20:19:40 CET 2015

Då det var så lite att justera på både Mines och Mahjong- help filerna
så slog jag ihop mailet på dessa.

Den 2015-02-05 19:04, Andreas Rönnquist skrev:

> Möjligen ett bindestreck i
>
> "GNOME-översättare"
Fixat.
Ändrat på båda filerna.

> Nu är det:
> "Du kan chatta med GNOME översättare genom att använda irc: gå in i
> kanalen "
>
> mvh
> -- Andreas Rönnquist
> mailinglists at gusnan.se
> gusnan at gusnan.se
>

> Difflista:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/236039/235950/0/

Tack för att du haft tålamod med mina synpunkter. Nu är vi väldigt nära,
två små saker så är översättningen klar att skickas in sedan.

Det är nog jag som ska tacka för att ni tar er tid att granska mina
översättningar.

I översättningen är det nu bara ett tecken kvar som jag säger något om:

Rad 310:

 >"säker\" -flaggor</gui>

Här är det ett mellanslag före bindestrecket som bör tas bort, sen är
det bra.

Mellanslaget borttaget
(däremot så hade jag det inte på rad 310 ,utan 301, har det med
inställningar att göra?)

Ser sedan en sak till utanför själva översättningen. E-postadressen i
raden "Language-team" i början på filen har försvunnit. Den kan vara bra
att ha kvar om någon har synpunkter på översättningen. Den raden brukar
oftast se ut som nedan i de svenska Gnome-översättningarna:

"Language-Team: Swedish <tp-sv at listor.tp-sv.se>\n"

Kollade detta på båda översättningarna jag nu skickade in, (Mines-Help /
Mahjong-Help)
Ändrade så att det stämmer, har troligen ändrats genom att jag missat
att lägga in detta i programmet när jag började granska filerna med
Virtaal, men är nu åtgärdat för framtiden.
Ska kontrollera detta även med mina andra två filer som ligger för
granskning.

Diff Fil:

https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/236040/236019/0/

Erik