Komplettering av glib

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Feb 13 23:50:00 CET 2015

On 2015-02-13 00:08, Sebastian Rasmussen wrote:
> Jag köper din motivering till \" i detta fallet (också). Passade på
> att översätta
> ett par luddiga strängar och någon ny sträng när jag pillrade här ändå:

Såg en sak där som jag inte kunde släppa förbi:

 >Kunde ej skapa data källa

"datakälla"

>   / Sebastian
>
> PS. Hur vet man att nya luddiga strängar tillkommit sedan jag senast laddade
> upp utan att söka genom .merged.po efter ”, fuzzy”? Går det?

Jag vet inte av något automatiskt sätt, men vad som går att göra om man
vill veta detta utan att behöva lägga upp en fil på Damned lies är att
hämta pot-filen för modulen därifrån och sedan slå ihop den med den
översatta po-filen med hjälp av msgmerge.

Jag brukar köra med "msgmerge --previous POFIL POTFIL > nypotfil.po" om
jag ska skapa en ny sammanslagen fil. Flaggan --previous är praktisk
eftersom man då behåller gamla originalsträngar som kommentarer till
luddiga strängar så att man tydligt kan se vad som ändrats där.

Med det sagt är det nog enklast att ta det via Damned lies, men det är
trevligt att ha lokala alternativ.