Re: Små översättningsändringar, del 1

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Juli 31 09:50:19 CEST 2015

On 2015-07-31 02:58, Marcus Gisslén wrote:
> Tycker det ser bra ut.
>
> En lite fråga på libgdata, kan man bara ha msgstring "" och sedan på
> raden under "texttext text" utan msgtring före?

Tack för granskningen.

Det går bra att det ser ut som i libgdata. Det där är hur lång text
hanteras i po-filer: först "", sedan en eller flera rader med text efter
det. I det här fallet delade poedit som jag använder för översättning in
strängen i två eftersom det tyckte att den blev så lång att det borde göras.

Ett exempel kring detta kan också ses i slutet på hjälpsidan för
po-filer:
https://www.gnu.org/software/gettext/manual/html_node/PO-Files.html