gst-plugins-base-1.6.0 (100%) by Sebastian Rasmussen

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sön Nov 1 00:45:32 CET 2015

> Ser på
> http://docs.gstreamer.com/display/GstSDK/Basic+tutorial+13%3A+Playback+speed
> att även slow-motion och uppspelning baklänges räknas till "trick
> modes", så det skulle kunna kallas något annat som tar med även det i
> beräkningarna. Frågan är bara vad. "alternativa hastighetslägen"?

Ja, det stämmer, och jag har svårt att hitta bra terminologi för det.

https://www.dna.fi/documents/15182/18511/Handan_CV-7800_DVR.pdf/0d85c31a-bfa6-44ee-a61d-7d1c8d5aadbe
Har både svenska och engelska i samma dokument, men undviker att
använda ordet i sin översättning.

https://www.netonnet.se/files/bruksanvisningar/LED6581FDC_PVR_SE_EN_NO.pdf
Har också svenska och engelska i samma dokument, men kallar det "trickläge"

https://technet.microsoft.com/sv-se/library/cc754477%28v=ws.10%29.aspx
Översätter det till "trickläge".

Jag väljer helt enkelt att kalla det trickläge. Låter det rimligt?

Resterande kommentarer åtgärdar jag strax.