bash

Sebastian Rasmussen sebras at gmail.com
Sat Nov 7 12:21:29 CET 2015

> Det första steget är att skapa en kompakt pofilter-utskrift på sättet
> som finns beskrivet i
> http://listor.tp-sv.se/pipermail/tp-sv/2015-May/002587.html

När det gäller de där så har jag märkt att ganska ofta finns felen
”Different puctuation at the end” och “Different capitalization at the
start“ så just strängarna “at the end“ och “capitalization at the
start“ brukar jag leta efter.

> och läsa igenom spellcheck-listan efter ord som verkligen verkar
> felstavade.

Men! Det fungerar ju inte! *letar runt i pofilters python-kod* Åh! Man
måste installera paketet python-enchant i Debian för att
stavningskontroller ska genomföras. Utan det paketet skippas
kontrollerna utan anmärkning. Detta gör ju det hela _väsentligt_
mycket lättare att hitta stavfel. Tack! :)