Chess Handbok

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Nov 13 23:38:40 CET 2015

On 2015-11-10 19:09, Erik Sköldås wrote:
> Tackar för granskningen ändrade på samtliga punkter, men funderar lite
> över en rad.
>
> Situationer där
> schackmatt endast är möjlig om den sämre sidans misstag täcks av femtio-drags regeln.
>
> "om den sämre sidan gör misstag"
>

> Här lade jag till ett ord
>
> "Situationer där schackmatt endast är möjlig om den sämre sidan gör
> misstag som täcks av femtio-dragsregeln."

Tillägget verkade först rimligt, men då jag tittade närmare såg jag att
tillägget av ordet "som" ändrar betydelsen. Det är situationerna som
täcks av femtio-dragsregeln, men med ordet "som" så blir det istället
misstagen som täcks.

> Nya diffen ligger här:

Tack för detta, har gjort några mindre ändringar och anser filen redo
att skickas in.

Diff: https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/286838/286054/0/