gst-plugins-base-1.6.0 (100%) by Sebastian Rasmussen

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Okt 31 19:39:17 CET 2015

On 2015-10-31 15:30, Sebastian Rasmussen wrote:
> Precis som för gstreamer så finns de ändringar jag gjort bifogade.
> Kommentarer uppskattas!
>
>  / Sebastian

Har tittat på denna samt de fyra paketen gst-plugins-*. Har några små
synpunkter på några av översättningarna:

gst-plugins-ugly, gst-plugins-good:

Dessa två ser bra ut.

===================

gst-plugins-bad:

>ingångslement

"ingångselement"

>delrörleding

"delrörledning"

=======================

gst-plugins-base:

>#: tools/gst-play.c:972
>msgid "enable/disable trick modes"
>msgstr "aktivera/inaktivera snabbspelningsläge"

Ser på
http://docs.gstreamer.com/display/GstSDK/Basic+tutorial+13%3A+Playback+speed
att även slow-motion och uppspelning baklänges räknas till "trick
modes", så det skulle kunna kallas något annat som tar med även det i
beräkningarna. Frågan är bara vad. "alternativa hastighetslägen"?

>tangenbordsstyrning

"tangentbordsstyrning"

>Källa eller typ av enhet som används för infångningen

Eftersom capture kallas infångst i strängen innan skulle det kunna göra
det här också.

Gstreamer:

>Mata inte ut status information

"statusinformation"