Re: Några små uppdateringar av Mahjong hjälpfil

Josef Andersson josef.andersson at fripost.org
Fre Sep 11 22:30:31 CEST 2015

> Hade kommit en uppdatering på översättningen av Mahjongs hjälpfil, så
> det var några luddiga som jag fixade till.
> passade samtidigt på att göra några små ändringar utöver det.
>
> Diffen ligger här:

Tog mig en koll och fann följande:

Alternativt, använda <gui>Tips</gui>-knappen i "

-->rubrikfältet

msgid "You can use <gui>Hints</gui> to help you find identical tiles."
msgstr "Du kan använda <gui>Tips</gui> till hjälp att hitta identiska brickor."

--> för att

msgstr "<em>Babels Torn</em>"
msgstr "<em>Fyra Broar</em>"
msgstr "<em>Röd Drake</em>"
 msgstr "<em>Pyramidens Väggar</em>"
msgstr "<em>Förvirrande Kors</em>"

--> Alla dessa bör endast ha stor bokstav i början.

msgid "The <gui>Pause</gui> button in the header bar."
msgstr "<gui>Paus</gui>-knappen i rubriksfältet."

-->rubrikfältet

"Använda alternativet <link xref=\"hints\">tips</link> lägger på ett 30-"
"sekunders straff på din tid."

--> Att använda
--
Vänligen / Best regards