Översättning av Clutter

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Tis Sep 15 13:21:42 CEST 2015

Hej,
har till slut lyckats slutföra översättningen av Clutter på https://l10n.gnome.org/vertimus/clutter/master/po/sv

En översättning som mest är beskrivningar på inställningar man kan göra då man använder sig av Clutter för programmering.

Har låtit en del grafiktermer stå oöversatta då det bara är programmerare som kommer att se dem och att jag inte hittat någon lämplig översättning som faktiskt någon använder sig av. Dessa är exempelvis shader, pixmap, mipmap.

Har låtit parent/child stå som förälder/barn i denna översättning då jag tyckte det lät rimligast för meningar som till exempel "actor's first child".

Tacksam för kommentarer.

Diff mot tidigare översättning:
https://l10n.gnome.org/vertimus/diff/274730/0/0/

Hälsningar,