Uppdateringar av Pitivi, Pan2, network-manager-openvpn, f-spot, gnome-news, telegnome

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Fre Apr 22 16:45:44 CEST 2016

Den 2016-03-13 kl. 01:08, skrev Josef Andersson:

> f-spot
> https://l10n.gnome.org/vertimus/162/137/112

Granskad nu. Får se hur aktivt F-Spot utvecklas framöver efter att
utvecklingen verkar ha flyttats till https://github.com/mono/f-spot.
Finns en risk för fragmentering då det finns flera git-arkiv som inte är
synkroniserade.

>MörkläggsRedigerare

Jag börjar tänka på fläsklägg av någon anledning.
MörkläggningsRedigerare skulle låta bättre för mig.

>move your photos from ~/Photos to /OurPhotos for instance.
>till exempel flyttar dina foton från ~/Bilder till /VåraFoton.

"~/Foton" är svenska översättningen på XDG-mappen "Photos" namn.

>klicka på ”Ok” nedan
>tryck på ”Ok” nedan.
>msgid "_Ok"
>msgstr "_OK"

Knappen översätts "OK" medan den beskrivs som "Ok" i övriga strängar.

>beskäring

"beskärning" är betydligt vanligare även om SAOB listar båda formerna.
SAOL listar dock bara "beskärning".

>Föräldertagg

"Föräldratagg" eller "Överordnad tagg"

>behöver din godkänning

"behöver ditt godkännande"

>tillåta interpolering på zoomade bilder.
><b>Bildinterpolering</b>

Skrivs "interpolation" i en annan sträng, så en av varianterna kan
väljas för alla strängar.

>Merge the {0} selected tags?
>Sammanfoga de {0} markerade taggarna

Originalet avslutas med frågetecken.

>#: src/Clients/MainApp/FSpot/MainWindow.cs
> ({0} selected)
> ({0} markerad)

Verkar handla om foton, så "markerat"

># Note for translators: 'Import roll' is no command, it means 'Roll
that has been imported'
>Import roll
>Importera rulle

"Importrulle" så följer det anteckningen och stilen i andra strängar.

>and a new database has been created.
>och en ny databas måste skapas.

"har skapats"

>Visa Storlek
>Visa Exponering
>Visa Brännvidd
>Visa Kamera
>Visa upphovsman
>Visa Filstorlek
>Visa betyg
>Visa taggar

Här skulle det kunna göras konsekvent med stor eller liten bokstav i
alla strängar. Jag skulle välja liten bokstav.

>Detta gör att fotona visas som en enda i biblioteket.

Foto, så "ett enda"

>I_nclude subfolders
>I_nkludera underkataloger

"undermappar"

>_Loupe
>_Loupe

Kan med fördel översättas: "_Lupp"

>att ställa in det här som rutmönster eller anpassad färg kan vara användbar

"användbart"

>Exportering av foton är färdig.
><b>SmugMug-exportering</b>
>när exporteringen är färdig

Du har fått mig att hålla mig till "export", så även de här strängarna
kan ändras till det.