Re: Översättning av hjälp för anjuta-extras mm

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Sat Apr 30 21:45:56 CEST 2016

Den 2016-04-30 kl. 00:53, skrev Sebastian Rasmussen:
> Såg inga konstigheter där. Däremot lärde jag mig översättningen
> "code folding" -> "kodinhängning" som var helt ny för mig. :)
>
>  / Sebastian
Tack för granskningarna!

Måste säga att den var ny för mig också. Vet inte om det är bästa
översättningen, men det var vad gränssnittet använde sedan tidigare, så
jag hängde på, eller jag kanske måste säga "hängde in" i det här fallet...

Inhängning verkar inte vara mycket använt utanför anjuta och alleyoop,
och det är inte en så tydlig översättning för mig, så jag börjar fundera
på om det ska bytas ut både här och i gränssnittet.

Ser att andra översättningar exempelvis använder "kodvikning" eller
"ihopfällning", så något sådant är en möjlighet.