freedink-108.2 (100%) by Sebastian Rasmussen

Anders Jonsson anders.jonsson at norsjovallen.se
Ons Jan 27 18:35:21 CET 2016

On 2015-12-27 13:12, Translation Project Robot wrote:
> Hello, members of the Swedish team.
>
> The TP-robot is happy to announce the presence of a new PO file:
>
>     http://translationproject.org/PO-files/sv/freedink-108.2.sv.po
>
> All of its 42 messages have been translated.

Kom på en sak till i freedink samt dfarc ifall du håller med.

Det finns några strängar med "D-Mod:en" samt "D-Mod:ar". Jag började
fundera hur man skulle kunna skriva detta utan kolon och tänkte först
att man kunde göra som Steam och försvenska det till "moddar" samt
"modden". Upptäckte dock sedan att mod i det här fallet inte är en
förkortning för "modifikation", utan för "modul":
http://dink.wikia.com/wiki/D-Mod.

För att göra betydelsen mer tydlig skulle man därför kunna kalla det
"D-moduler" i plural, och "D-modulen" i bestämd form.